nsaffas.
sweet owner

Navigation : touch hover image



Diaries Owner Linkies
Hello earthlings!This is my official bloggie. This blog was born on 22 July 2010. All in this blog is Mine. No copycat here. Behave yourself!


Bigfoots!


Credits

Penunggu Istana?

Assalamualaikum/ Selamat sejahtera/ Hello

Filem Penunggu Istana adalah sebuah dokumentari yang mengikuti sebuah kumpulan paranormal iaitu "The Seekers Team" yang cuba menjejaki misteri yang terdapat di dalam Istana Billah, istana tua yang terbiar di Perak. Pada Februari 2009, krew sebuah TV produksi yang menjalani penggambaran untuk siri drama 'Warkah Terakhir' telah mengalami satu pengalaman yang ngeri dan dasyat. Mendengar cerita ini, kumpulan Seekers membuat keputusan untuk kembali ke tempat misteri tersebut bagi menyiasat perkara sebenarnya yang telah berlaku dan bekerjasama dengan Wan Hasliza (pengarah 'Warkah Terakhir'). Mereka bermalam di istana yang sunyi dan menyeramkan itu selama 7 hari berturut-turut dengan harapan dapat menemui bukti-bukti kewujudan kuasa misteri. Segala tindakbalas atau perkara yang berlaku semasa penyiasatan ini dirakamkan sendiri oleh Wan Hasliza. Sesetengah kejadian yang berlaku boleh diklasifikasikan sebagai gangguan biasa seperti keadaan istana yang sudah begiru usang menghasilkan gema yang menyeramkan atau bunyi angin melalui atap bumbung yang sudah rosak. Tetapi mereka akhirnya menyedari bahawa mereka tidak berseorangan malah ditemani oleh 'penghuni-penghuni' yang telah menetap di istana itu - sejak hari pertama lagi mereka di situ. Melalui temubual, kamera-kamera yang digunakan dalam penyiasatan dan alat-alat khas yang lain, terdapat imej-imeh yang ganjil dan meyeramkan telah ditemui disebalik misteri tinggalan istana lama ini.

Penunggu Istana. Why aku nak cerita pasal ni? Aku nak cerita sebab tadi masa aku pergi rumah Shira. Aku tengok cerita ni dengan dia, adik dia, adik aku dengan Auni. Uwww~ Opening cerita pun aku rasa macam takut gila douh >,<' Auni dah tak berhenti-henti cakap aku takut aku takut! Aduhai Auni, kenapa lah kau cakap macam tu. Aku nak tengok pun dah takut-takut. Lalala~ Aku kadang-kadang takut jugak nak tengok cerita hantu ni kan. Agak menyeramkan lah cerita tu. Syafiq cakap cerita tu tak seram. Alaaaa, bie lelaki bby perempuan. Memang lah tak takut :P Haha, bie bie. Kau ni kan, apa laaah. Kalau boleh, nak takutkan aku lagi kan? Lalala~ Aku dekat rumah Shira dari pukul 4.00 petang sampai pukul 6.00 petang macam tu lah --' Aku tak berapa ingat ;)

#akutahuakulambat -.- Kbai